Sport

Czerwiec 27, 2017

Trening na rowerze latem

 

Lato sprzyja coraz częstszemu wychodzeniu z domu oraz treningom. Szczególnie często wybierany jest rower. Jest to nie tylko fantastyczny środek transportu, ale także idealny sprzęt, dzięki któremu możemy wypracować fantastyczną sylwetkę. Jeśli za pomocą roweru chcesz wyrzeźbić swoje ciało, powinieneś pamiętać o kilku zasadach, które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu.

Różnicowanie treningu

Wybierając się na rower, musisz odpowiednio zaplanować swój trening. Jeśli każdego dnia będziesz pokonywał taką samą trasę w takim samym tempie, to Twoje ciało przyzwyczai się i przestanie się zmieniać, przez co nie zauważysz efektów. Pamiętaj aby jak najczęściej zmieniać trasę i wprowadzać nowe elementy do treningu. Dzięki temu Twój organizm nie przyzwyczai się i przez cały czas będziesz ćwiczył różne mięśnie. W prowadzeniu różnorodności pomoże Ci wprowadzenie kilku sesji, które pokonasz w szybkim tempie – są to tzw. interwały.

Wykonując je, musisz jechać cały czas ze stałą prędkością, najlepiej przez około 20 minut. W ten sposób, Twoje ciało przyzwyczai się do intensywności i nie będziesz się męczył gdy zwiększysz tempo. Dzięki takim treningom zwiększysz swoją kondycję, a także poprawisz wygląd swojej sylwetki. Raz w tygodniu zaplanuj sobie dłuższy trening, który pomoże Ci w poprawieniu wytrzymałości. Wystarczy, że przez godzinę będziesz jechał ze stałą prędkością. Na początek, nie zwiększaj czasu trwania tego treningu, ponieważ zbyt intensywny trening może być dużym obciążeniem dla Twojego organizmu.

Regeneracja

Pewnie dobrze wiesz, że jazda w lecie, podczas wysokiej temperatury jest bardzo wycieńczając dla organizmu. W związku z tym najlepiej będzie jeśli zaplanujesz sobie odpoczynek, który pomoże Ci osiągnąć efekty. Jeśli nie zaplanujesz odpowiedniego odpoczynku po intensywnym treningu, możesz zerwać włókna mięśnie. Pamiętaj aby w ciągu tygodnia wyznaczyć dni, które będą wolne i pozwolą Ci na odpowiednią regenerację.

Dodatkowo, aby trening był jeszcze bardziej efektywny, powinieneś wyposażyć się w odpowiednie ubrania i akcesoria. Jeśli ciągle ich szukasz i chcesz wyposażyć swoją garderobę, zajrzyj na stronę: https://www.am-cycling.com/product-category/mens-cycling-apparel, która prezentuje szeroki asortyment rowerowy.

Trening siłowy

Jeśli chcesz na poważnie podejść do treningów rowerowych, to warto aby do swojego planu treningowego wprowadzić odpowiednio dobrany trening siłowy. Dzięki temu, osiągniesz coraz lepsze wyniki, a dodatkowo, będziesz mniej podatny na kontuzje. W Twoim planie przede wszystkim powinny znaleźć się przysiady, uginanie nóg, wyciskanie na ławce, martwy ciąg, a także ćwiczenia na mięśnie brzucha. Te wszystkie wymienione ćwiczenia oddziałują na mięśnie, które są najbardziej angażowane podczas jazdy na rowerze.

Dieta

Sam trening nie wystarczy w osiągnięciu świetnej formy. Musisz zadbać o właściwą dietę, ponieważ w trakcie długiego trening, Twój organizm czerpie energię z tkanki tłuszczowej. Jeśli planujesz długą jazdę na rowerze, zadbaj o to aby wcześniej zjeść posiłek węglowodanowy, ponieważ jest to źródło energii dla mięśni.